Vandaag geopend van 09:30 tot 20:00

Hulp nodig? Bel ons op 070-3971173

Over ons tuincentrum

Zijn er ook rolstoelen beschikbaar?

Ja hoor, we hebben momenteel één rolstoel en één rollator bij onze ingang staan. Deze mag je tijdens je bezoek gebruiken. In drukkere periodes kun je twee uur voor je bezoek even bellen met de vraag of we het kunnen reserveren voor je.

Zijn er openbare toiletten in het tuincentrum?

Ja, die zijn er. Je vindt ze achterin ons tuincentrum, bij onze lunchroom. We hebben zowel een heren- en damestoilet als een invalidetoilet. Ook is daar een ruimte waar je evt. je baby kunt verschonen.

Worden honden toegelaten in het tuincentrum?

Ja hoor, honden zijn bij ons welkom mits ze aangelijnd zijn. Graag voor je bezoek zorgen dat de hond zijn/haar behoeften al buiten heeft gedaan. Ons terrein is op loopafstand van Madestein en Ockenburgh, dit zijn parken waar voldoende mogelijkheid is om je geliefde viervoeter uit te laten. In onze lunchroom en op onze dierenafdeling staan volle drinkbakken klaar.

Ik wil graag iemand verrassen met een cadeaubon. Welke cadeaubonnen verkopen jullie?

Wij verkopen twee verschillende cadeaubonnen. Natuurlijk onze eigen Ockenburgh cadeaukaart, deze kan alleen in ons tuincentrum worden ingewisseld. Ook verkopen wij de Nationale Tuinbon. Hiermee kan de ontvanger in meerdere Nederlandse tuincentra terecht. Bekijk hier alle inleverpunten van de Nationale Tuinbon.

Welke cadeaukaarten accepteren jullie?

Wij accepteren de onderstaande cadeaukaarten:

- Cadeaubon Ockenburgh
- Nationale Tuinbon
- VVV Cadeaubon
- VVV Cadeaukaart
- Flowercard van Euroflorist

Kan ik producten omruilen of retourneren?

Indien je een product wilt omruilen of retourneren, meld je dan bij onze informatiebalie. Producten kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd, mits het product intact is gebleven en de kassabon is bijgesloten. Helaas is ruilen of retourneren niet mogelijk bij kortingsartikelen en levend materiaal zoals planten.

Is het mogelijk om een eigen pot of vaas op te laten maken?

Ja hoor, dit is zeker mogelijk. Meld je bij de informatiebalie en toon de potten/vazen in kwestie. Onze medewerker geeft je dan een bewijsje mee zodat het duidelijk is dat deze potten van jezelf zijn. Je kunt op een afdeling naar keuze (tuinplanten/kamerplanten) planten uitzoeken zodat we het arrangement voor je kunnen opmaken. Uiteraard mag je ook gewoon een pot meenemen als hulpmiddel voor de juiste maat plant.

Is het mogelijk om iets thuis te laten bezorgen?

Wij hebben een chauffeur en diverse busjes beschikbaar om een aankoop bij je thuis te bezorgen. Het bezorgtarief varieert en ligt aan de grootte van de levering. Daarbij speelt bezorgadres ook een grote rol. Maak je bezorgwens op de afdeling kenbaar en onze medewerker bespreekt de mogelijkheden met je.

Is er een mogelijkheid om producten als cadeau in te pakken?

In ons tuincentrum staat een inpakbalie waar producten kunnen worden ingepakt. Dit kan ook ter bescherming zijn, denk aan planten of breekbare artikelen.

Wat zijn jullie verpakkingsmogelijkheden?

Bij de kassa hebben we diverse mogelijkheden om je aankoop te verpakken. Zo verkopen we opvouwbare tasjes en bigshoppers.. Voor planten hebben we ook vouwdozen te koop. Voorbij de inpakbalie is de zogeheten dozenhok. Hier liggen oude dozen in, die je gratis mag meenemen, let er wel op dat dit aanbod op sommige momenten gering kan zijn.

Hoe krijg ik zware of onhandige producten mee in mijn auto?

Wij weten hoe onhandig het kan zijn om bepaalde producten uit ons assortiment te vervoeren. Denk aan grote planten, meubels of zakken aarde. Schroom niet en vraag aan de kassa om extra hulp. Wij helpen je graag en hebben altijd wel een sterke en handige medewerker die je kan komen helpen.

Zie je het toch niet zitten om het zelf te vervoeren? Overweeg dan om het te laten bezorgen. Tegen een passend tarief laten we het onze chauffeur voor je regelen. Net zo makkelijk!

Waar kan ik een klacht indienen?

Allereerst vinden wij het jammer als je iets negatiefs bij ons hebt ervaren. We willen tenslotte dat je net zo enthousiast en blij met ons tuincentrum bent als dat wijzelf zijn. Als we iets kunnen verbeteren dan horen we dat graag. Maar heb je een klacht en wil je daar melding van doen? In alle gevallen kun je je melden bij onze informatiebalie. Onze baliemedewerker probeert je zo goed mogelijk te helpen en zorgt dat de klacht eventueel bij de juiste manager terechtkomt. (Liever een mailtje? Stuur dan je klacht en contactgegevens naar [email protected]). Uiteraard doen we ons best om een juiste oplossing te vinden.

Waar kan ik een sponsorverzoek indienen?

Ons tuincentrum is trotse sponsor van verschillende lokale verenigingen en evenementen. Daarnaast zijn er een paar vaste projecten die we op een of andere manier gesponsord hebben. Denk je dat ons tuincentrum wat voor jouw organisatie kan betekenen? Stuur dan een mail met het verzoek naar [email protected] en vermeld daarbij je contactgegevens en deadline. Let wel, wij krijgen dagelijks meerdere sponsorverzoeken en moeten dus erg kritisch zijn in onze keuze.

Hoe bereik ik het tuincentrum via openbaar vervoer?

Wij zijn niet alleen goed bereikbaar met de fiets en auto, maar ook met het openbaar vervoer. Bus 31 (halte Ockenburgh) stopt bij ons voor de deur en op slechts enkele minuten loopafstand stopt Randstadrail 3 en bus 26 op het Arnold Spoelplein.

Wanneer is het tuincentrum geopend?

Ons tuincentrum is 7 dagen per week geopend. Kijk hier voor alle openingstijden. Wijzigingen in verband met feestdagen worden ook op deze pagina weergegeven.

Kan ik mijn tuin laten aanleggen of laten onderhouden door jullie?

Helaas hebben wij geen eigen hoveniers meer in dienst. Onze hoveniers zijn namelijk een samenwerkingsverband aangegaan met hoveniersbedrijf Vostuinen. Wij verwijzen u daarom graag door naar http://www.vostuinen.com/ voor meer informatie.

Ik wil graag bij Tuincentrum Ockenburgh werken, waar kan ik solliciteren?

Al onze actuele vacatures vind je terug op deze website. In elke vacature staat er een contactpersoon vermeld aan wie je de sollicitatie kunt richten. Open sollicitaties zijn uiteraard ook welkom. Stuur in dit geval je motivatie en cv naar [email protected] Zodra een vacature wordt geopend, kijken we eerst naar alle open sollicitaties.

Wanneer begint de kerstshow?

De een zucht dat tuincentra zo vroeg met kerst beginnen, de ander kan niet wachten tot er kerstartikelen in de schappen liggen. Feitelijk is het zo dat we ons het hele jaar bezighouden met kerst. Wij ruimen weliswaar in januari alle kerstartikelen weer op, maar gaan direct door met het plannen en inkopen van het aankomende kerstseizoen. Bovendien kost het veel tijd om binnen een paar maanden een hele nieuwe afdeling te maken.

Om deze reden zie je de eerste tekenen van het kerstseizoen al in het najaar. Uiteraard houden we rekening met jou als bezoeker en sluiten we geen onnodige meters af. Door de weken heen wordt een kerstafdeling steeds voller en kun je vaak (voor een groot deel) de afdeling al bezoeken. Zodra de kerstshow compleet is, gaat ons kerstseizoen echt officieel in en zullen we er in onze communicatie over spreken.

Houd dus rond die tijd de website en social media in de gaten voor de exacte 'openingsdatum'.